Nieuws December 2012

Laatste trainingsweek voor de winterstop

De spelers van Barça zijn begonnen aan de laatste week trainen voor de winterstop.Maandag werkten Adriano, Iniesta en Messi nog speciale oefeningen af, en trainde Abidal nog apart van de groep. Leuk om te vermelden is dat er veel spelers uit Barça B op het trainingsvels stonden. Tello, Roman, Sergi Gómez, Balliu, Araujo, Ié, Dongou, Miguel Ángel, Espinosa, Quintillà, Ilie en Oier mochten hun kunsten vertonen aan trainer Vilanova. Speciale gast bij de training was de Argentijn Juan Sebastián Verón, oud speler van o.a. Manchester United.

Donderdag en vrijdag gaat Vilanova zijn team voorbereiden op de uitwedstrijd tegen Valladolid van zaterdag (18.00u). Het team zal na de vrijdagtraining al afreizen naar het noordwesten van Spanje. Na de wedstrijd mogen de spelers genieten van een kleine winterstop. Veel spelers zullen naar hun geboorteland afreizen om kerst te vieren bij familie. Veel tijd om te feesten is er niet, want op 6 januari komt stadgenoot Espanyol op bezoek in het Camp Nou. Ondanks het feit dat Espanyol dit jaar slecht presteert met een plek in de degradatiezone, is Barça altijd op zijn hoede. Helemaal na het knappe gelijkspel (2-2) van Los Pericos bij Real Madrid.