Nieuws April 2019

Landstitel in Camp Nou?

Een overwinning zaterdag 27 april a.s. bij het competitieduel tegen Levante zorgt er voor dat Barça in Camp Nou de landstitel binnen sleept! Voor de meer dan veertig deelnemers van de laatste fanreis van het seizoen voor de Fan Club Barcelona, zou het de kers op de taart zijn. Met elkaar Koningsdag vieren in Barcelona én mogelijk de landstitel, dat is dubbel feest voor de fanclub.

Het is namelijk verrassend genoeg een behoorlijke tijd geleden dat Barça de landtitel veilig stelde in eigen huis! En dat terwijl het de achtste landstitel zou worden in elf jaar. We moeten terug naar het seizoen 2009-2010 waar FC Barcelona de winst in La Liga in Camp Nou binnen sleepte. In de jaren die volgde won Barça het kampioenschap:

- 2010-2011 in het Ciutat de Valencia, het stadion van de
  tegenstander van a.s. zaterdag: Levante.

- 2012-2013 gelijkspel tussen Real Madrid en Espanyol was voldoende
  om landskampioen te worden zonder zelf te spelen.

- 2014-2015 in het Vicente Calderón, de thuisbasis van Atlético Madrid.

- 2015-2016 La Liga winst op bezoek bij Granada.

- 2017-2018 laatste landstitel buitenshuis, deze keer na een uitoverwinning
  op Deportivo La Coruña.

Negen jaar geleden, 16 mei 2010, won Barça met 4-0 van Real Valladolid en dat was de laatste keer dat FC Barcelona in eigen huis landskampioen werd. Lionel Messi scoorde twee keer, Pedro eenmaal en de vierde treffer was een eigendoelpunt. In dat seizoen wist het eerste elftal onder leiding van Pep Guardiola maar liefst 99 punten te verzamelen in La Liga, Messi werd gekroond tot Pichichi door de meeste treffers te noteren en keeper Víctor Valdés won de Zamora award door slechts 24 keer de bal te moeten vissen in het Catalaanse doel.

Hopelijk wordt het zaterdag voor de ruim veertig aanwezige Barça-fans van de Fan Club Barcelona weer zo’n memorabele avond!! Visca Barça!!

Foto & Video: www.fcbarcelona.cat