Nieuws Mei 2009

Laporta: "Werkelijkheid heeft verwachtingen overtroffen"

Voorzitter Joan Laporta vierde het behalen van de landstitel direct na de nederlaag van Real Madrid bij Villarreal. In de vestibulen van Camp Nou knalde de cava, zoals dat in vele horecagelegenheden in de provincie Catalunya gebeurde. Laporta bekende voor de camera’s van Barça TV en TV3 dat een droom werkelijkheid was geworden. “We hebben de dubbel gewonnen, terwijl we nog altijd kans hebben op een derde prijs. Een ongekend en historisch resultaat voor de club.”
Laporta feliciteerde de spelers en trainers, hetgeen hij meteen na het binnenhalen van de titel ook persoonlijk via SMS’jes deed naar Guardiola en Puyol. “Ze verdienen het. Voor hun werk, hun toewijding. Ze zijn de basis van het success.”

Het seizoen kan voor de voorzitter niet meer stuk. “De werkelijkheid heeft de verwachtingen overtroffen. We beleven nu een van de mooiste momenten bij de club. Records worden gebroken, maar voetballend maakt het team een enorme indruk. Niet alleen binnen maar ook buiten Spanje. Het winnen van de Champions League zou dit seizoen tot de meest succesvolle in de clubhistorie maken.”