Nieuws Februari 2016

Las Palmas - Barça 1-2

De Blaugrana’s hebben op Gran Canaria het lastige duel tegen Las Palmas gewonnen. In het Estadio de Gran Canaria werd het 1-2. Hiermee heeft het team van Luis Enrique de koppositie in de Primera División verstevigd.

Beide ploegen begonnen sterk aan het duel.
Las Palmas groef zich niet in en kon er gevaarlijk uit komen. De Catalanen kwamen na vijf minuten al op voorsprong. Jordi Alba kon aan de linkerkant opstomen en wist Luis Suárez te bereiken. De Uruguayaan plaatste de bal in het hoekje en zorgde zo voor de 0-1 tussenstand. De thuisclub bleef aanzetten en slechts vijf minuten later was het gelijk, toen Wilian Jose Barça doelman Claudio Bravo wist te verrassen. Het spel ging tijdens de eerste helft op en neer, wat aan beide kanten voor goede kansen leidde. Nog binnen het half uur kon Suárez de Blaugrana’s op voorsprong zetten, maar zijn kopbal ging maar net naast. Enkele minuten later was het dan toch raak. Na een voorzet van Suárez zag Lionel Messi in eerste instantie zijn inzet nog gekeerd. In de rebound wist Neymar de stand op 1-2 te zetten. Ondanks het aantrekkelijke spel kwamen beide ploegen niet tot echt gevaarlijke kansen, waardoor de ruststand werd bepaald op 1-2.

Na rust liet de thuisclub zich iets terugzakken, maar de marge van één doelpunt in het voordeel van de Blaugrana’s bleef het spannend. Aan de kant van de Catalanen kreeg Suárez de kans om de voorsprong te vergroten, maar El Pistolero miste. Los Amarillos kreeg via Wilian Jose en invaller Sergio Araujo de kans om de thuisclub op gelijke hoogte te brengen, maar waren ongelukkig in de afwerking. Doordat er ook in de tweede helft niet meer werd gescoord, wist Barça het duel met 1-2 te winnen.

De opstelling van Barça: Bravo, Alves, Mascherano, Mathieu, Alba, Arda (46' Rakitić), Sergi Roberto (70’ Vermaelen), Iniesta, Messi, Suárez, Neymar.