Nieuws Mei 2017

Las Palmas - Barça 1-4

De laatste uitwedstrijd van de Primera Division 2016-2017. Een wedstrijd die gewonnen moet hebben om uitzicht te houden op de titel.
Lionel Mesi leek er zin in te hebben. Hij had nog nooit gescoord in Las Palmas, maar liet in de eerste vijf minuten al drie keer van zich horen. Maar een goal leverde dit niet op.
In de 7e minuut trok Digne aan de noodrem en hij mocht scheidsrechter Gonzales Gonzales dankbaar zijn dat hij geel kreeg in plaats van rood. Het kwartier erna was er niets te zien dat leek op voetbal, op dit Canarische eiland.
Maar dan in minuut 25: opeens een geweldige hakbal van Busquets, een prachtig vervolg van Iniesta, waarna Suaréz de goal liet maken door Neymar. Barça was los. Twee minuten later was het andersom weer raak. Een geweldige pass van Neymar op Suárez, die met een kundig stiftje de 0-2 op het scorebord zette.
Las Palmas probeerde wel het een en ander, maar echt gevaarlijk voor het doel van ter Stegen werd het niet. Barça kon het zich veroorloven in een laag tempo de eerste helft uit te spelen, zodat de rust aanbrak met een 0-2 stand.

In de tweede helft hetzelfde beeld. Het meest opwindende moment in het eerste kwartier na rust was de wissel van Andé Gomes voor Digne.
In minuut zestig een grote kans voor La Palmas, maar ter Stegen redde bekwaam. Het bleek een waarschuwing, want drie minuten later was het wel raak. Een razendsnelle counter werd door Bigas keurig afgerond: 1-2.
Een goede wake-up call voor Barça, dat een tandje bijzette. In minuut 68 scoorde Neymar zijn tweede toen hij een voorzet van Rakitic fraai inkopte. Vier minuten later deed hij het opnieuw. Op heel handige wijze wist hij een pass van Jordi Alba onder de keeper door te schuiven, waarmee hij zijn hattrick voltooide.
Het wachten was nog op het eerste doelpunt van Messi in Las Palmas, maar daarvoor ontbrak de échte inspiratie. Net als in de eerste helft kabbelde ook de tweede helft naar het einde.
Een goede overwinning dus voor Barça, die haar gemiddelde van 3 doelpunten per wedstrijd weer ruim haalde, maar niet dichterbij de titel kwam.
Real wist namelijk ook te winnen en blijft met drie verliespunten minder de lijstaanvoerder. Als zij woensdag 17 mei de wedstrijd tegen Celta de Vigo niet verliezen, resteert nog één wedstrijd om de achterstand goed te maken.

Opstelling Barça:ter Stegen, Digne (57. André Gomes), Marlon, Umtiti, Jordi Alba, Rakitic(79. Denis Suárez), Busquets, Iniesta, Messi, Suárez (79. Alcacér) , Neymar

25: Neymar 0-1
27: Suárez 0-2