Nieuws November 2017

Leganés - Barça 0-3

FC Barcelona heeft op zaterdagmiddag op bezoek bij Leganés een plichtmatige 0-3 zege geboekt. De ploeg speelde geen oogstrelend voetbal maar wist Leganés door efficiënt met de kansen om te gaan relatief eenvoudig opzij te zetten. Door de overwinning blijft Barcelona ongeslagen en nagenoeg foutloos in de competitie en staat het na 12 duels op 34 punten. Dat zijn er 11 meer dan Real Madrid en Atlético Madrid, die later op de zaterdagavond elkaar bevechten in de Madrileense derby. De doelpuntenmakers waren Luis Suárez en Paulinho.

Barcelona speelde zonder al te veel creativiteit, maar gokte op de genialiteit van Lionel Messi. De Argentijn had echter niet zijn beste dag en dus was de eerste helft geen al te groot spektakel. Bij Leganés ontbrak het niet aan de wil om te winnen, want de ploeg kwam een aantal keer uitstekend voor de dag en kreeg met name via Nordin Amrabat enkele redelijke kansen. Ter Stegen was echter de uitblinker aan Catalaanse zijde met enkele fraaie reddingen. Na bijna een half uur brak Luis Suárez de ban, na 5 wedstrijden niet gescoord te hebben. Een voorzet van Paco Alcácer werd door de doelman recht voor de voeten van Suárez klaargelegd, die hard binnenschoot. Even later kreeg Gerard Piqué een gele kaart. Hierdoor mist hij het belangrijke treffen met nummer twee Valencia aankomende week.

Na een uur spelen verdubbelde Suárez de marge, ditmaal met een volley die volledig van richting werd veranderd door de defensie. Twee goals met wat hulp van Leganés maakten het restant van de wedstrijd niet echt spannend meer. Ter Stegen stond verdienstelijk te keepen en hield opnieuw zijn doel schoon. Barcelona heeft na 12 wedstrijden nog maar vier tegengoals gehad. Paulinho maakte in de blessuretijd uit een scrimmage nog de 0-3, waardoor Barcelona uiteindelijk met een ietwat geflatteerde uitslag toe mag werken naar het Champions League-duel met Juventus.

Opstelling Barça: Ter Stegen; Alba, Piqué, Umtiti, Semedo ('59 Vidal); Rakitic, Busquets, Iniesta ('59 Paulinho); Alcácer ('82 Denis), Suárez, Messi

Foto: www.fcbarcelona.cat