Nieuws November 2019

Leganés - Barça 1-2

Het team van Ernesto Valverde heeft het uitduel bij en tegen Leganés met 2-1 gewonnen. Ondanks dat de blaugranas het grootste deel van de wedstrijd aan de betere hand was, werd de overwinning pas in de slotfase veilig gesteld.

Barça kreeg een fel Leganés tegenover zich. De thuisclub kreeg al meteen een kans. Martin Braithwaite schoot de bal hoog over. Zijn collega aanvaller Youssef En Nasyri had 10 minuten later meer geluk en krulde de bal fraai in de bovenhoek van het doel, achter Marc-André Ter Stegen. Al snel namen de blaugranas het heft in handen. In eerste instantie nog zonder heel gevaarlijk te worden, maar na een half uur kopte Luis Suárez de bal op het doel, echter stond doelman Ivan Cuellar goed opgesteld. In het resterende deel van de eerste helft dicteerden de Catalanen het spel, maar tot grote kansen leidde het niet.

Na rust kwam het team van Ernesto Valverde scherper uit de kleedkamers. Al vroeg in de tweede helft kon Piqué na een hoekschop gevaarlijk worden, maar zijn kopbal raakte de paal. Een paar minuten later wist Suárez de gelijkmaker binnen te werken. De Uruguayaan wist de bal na een vrije trap van Lionel Messi binnen te koppen. Ruim tien minuten voor tijd zette Arturo Vidal Barça op voorsprong. In eerste instantie leek de Chileen buitenspel te staan, maar de middenvelder kreeg de bal via Leganés-speler Ruben Perez, die hiermee buitenspel ophief. In de slotfase van de wedstrijd kwam de thuisclub er nauwelijks nog aan te pas. Er kwamen voor de blaugranas nog een aantal kansjes, voor onder andere Ousmane Dembélé, maar Barça wist de score niet verder te vergroten.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Junior, Umtiti, Piqué, Wague, Busquets (57’ Rakitić), Frenkie de jong (69’ Ansu Fati), Griezmann (57’ Vidal), Messi, Dembélé, Suárez

Foto: www.fcbarcelona.com