Nieuws Mei 2020

Leo Messi fysiek in orde

Lichamelijk is Leo Messi in orde maar er zit natuurlijk ook een psychologische kant aan het voetbal. Het is niet altijd gemakkelijk in deze situatie.

Uiteraard heeft Messi in de tijd dat er geen centrale trainingen waren, thuis zijn schema’s afgewerkt. Vanzelfsprekend komt het nog niet in de buurt van de normale trainingen met de hele selectie op het veld.

Psychologisch is het niet makkelijk maar met behulp van zijn familie wist hij dit ook te tackelen. Ze konden nu dingen doen die ze normaal niet deden. Dat heeft de familieband erg versterkt. Uitgangspunten bleven natuurlijk de protocollen en de preventieve maatregelen m.b.t. het Coronavirus.

Terug op het trainingsveld was de eerste stap richting competitie. Helaas zullen de wedstrijden zonder ons trouwe publiek gespeeld gaan worden. Dat zal wel even wennen worden. Onduidelijk nu is hoe de verschillende teams in vorm zijn. Dat geldt ook voor FC Barcelona.

Luis Suárez is in ieder geval op de goede weg terug. Barça zal wellicht op een andere manier moeten gaan spelen om nog dit seizoen de prijzen te pakken. Het winnen van de Champions League is erg belangrijk voor Barça. De spelersmarkt is natuurlijk veranderd en volop in beweging. Lionel weet niet of er op dit moment onderhandelingen zijn met Lautoro. Hij is een complete aanvaller. Maar er zijn meer kapers op de kust. We wachten af wat de komende tijd ons brengt. La Liga begint in ieder geval op 12 of 19 juni. Het wedstrijdprogramma is nog niet bekend.

Foto: fcbarcelona.com