Nieuws Januari 2019

Levante - Barça 2-1

FC Barcelona heeft in de achtste finales van de Copa del Rey een nederlaag geleden op bezoek bij Levante. Het verloor met 2-1, waardoor het wel met een uitdoelpunt op zak zal aftrappen in eigen huis. Nadat Levante in 2018 ook al in de competitie met 5-4 te sterk was hebben ze Barcelona opnieuw op een nederlaag getrakteerd, ondanks dat bij Barça niet de beste 11 spelers aan de aftrap verschenen.

Barcelona speelde een dramatische eerste helft met veel defensieve fouten. De Nederlandse doelman Jasper Cillessen moest twee treffers incasseren en ging in beide instanties niet vrijuit. Erick Cabaco kon van vijf meter afstand binnenkoppen na slecht verdedigen, waarbij Cillessen niet uit zijn doel kwam maar een stap naar achteren deed. Even later was het opnieuw raak, toen Borja Mayoral de bal door de benen van de nieuwe aankoop Murillo achter de goalie wist te schieten. Het was chaos achterin met Murillo, Chumi en Miranda in de opstelling, drie jongelingen. In het tweede bedrijf waren er nog wat kansjes over en weer. Barça scoorde geen aansluitingstreffer en Levante vergat het drama compleet te maken. Vlak voor tijd werd Denis gevloerd door Coke binnen de 16. Coutinho schoot vanaf de stip raak waardoor de schade voor Barcelona beperkt bleef.

Donderdag 17 januari is de terugwedstrijd in Camp Nou. Barcelona zal daar hopen de schade te kunnen herstellen met Messi wellicht weer in de gelederen. Er is nog geen man overboord, want afgelopen voetbaljaargang werd een nederlaag tegen Espanyol weggepoetst om alsnog het bekertoernooi te winnen.

Opstelling Barça: Cillessen; Miranda ('46 Sergi Roberto), Chumi ('58 Lenglet), Murillo, Semedo; Vidal, Busquets, Alena; Malcom ('67 Denis), Dembélé, Coutinho

Foto: www.fcbarcelona.cat