Nieuws Mei 2021

Levante - Barça 3-3

De blaugranas hebben in de titelrace averij opgelopen door het uitduel bij Levante met 3-3 gelijk te spelen. De Catalanen, met Ronald Koeman weer terug op de bank na een schorsing, gaven hierbij een 2-0 voorsprong weg.

Het team van Ronald Koeman ging voortvarend van start en kreeg meteen al de kans om op voorsprong te komen, maar Pedri miste volledig na goed werk van Frenkie de Jong. De jonge Spanjaard kreeg enkele minuten later op aangeven van Frenkie de kans om de score te openen, maar dit keer stond doelman Fernandez Abarisketa goed opgesteld. Na deze sterke openingsfase bleef Barça het overwicht houden, zonder écht gevaarlijk te worden. Tot halverwege de eerste helft, toen de Catalanen weer voor het doel van Levante verschenen. Met een klein gelukje kreeg Lionel Messi de bal voor zijn boeten en twijfelde geen moment en zette Barça op 0-1. Na iets meer dan een half uur wist Pedri wél te scoren. Deze keer op aangeven van Ousmane Dembélé. Na deze treffer hinkte beide ploegen op twee gedachten, waardoor er geen grote kansen meer kwamen.

Na rust was er wel een aantrekkelijker spelbeeld te zien. Beide ploegen wilden iets aan het doelsaldo doen. Zo wisten Messi en Frenkie de Jong de blauganas de voorsprong te vergroten, maar beiden misten doel. Toch kwam Levante nog langszij. Nog binnen het uur, in tijdsbestek van twee minuten, wist de thuisclub via Melero en aanvoerder Morales op 2-2 te komen. Deze gelijke stand duurde vijf minuten. Ousmane Dembélé wist op aangeven van Antoine Griezmann de bal snoeihard in het doel te schieten. Beide ploegen bleven voor de punten strijden. Dit leidde niet meteen tot hele grote kansen, maar in de laatste tien minuten wel tot de gelijkmaker. Sergio León wist namens de thuisclub de 3-3 binnen te schieten.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alba, Lenglet, Piqué, Araujo (46’ Sergi Roberto (85’ Riqui Puig)), Pedri (74’ Mingueza), Busquets, Frenkie de Jong, Dembélé (81’ Dest), Griezmann (81’ Braithwaite), Messi.

Foto: www.fcbarcelona.cat