Nieuws Mei 2018

Levante - Barça 5-4

Zondag trad FC Barcelona aan tegen Levante UD in het Ciutat de Valencia, het stadion waar ooit Johan Cruijff en Faas Wilkes speelden. Barça ging weer voor een verlenging van de ongeslagen reeks en Levante kon vrijuit spelen omdat ze veilig gespeeld zijn. Messi speelde niet, hij is in Barcelona achter gebleven en kreeg rust.

1e Helft:
Levante begint goed aan de wedstrijd en wervelt over Barcelona heen. Dit resulteert al in een doelpunt in de 9e minuut door Boateng. Daarna neemt Barça het heft in handen maar tot kansen leid dit niet. Vermaelen gaat er met een hamstringblessure af en wordt vervangen in de 31e minuut door Pique. Vlak voor de wissel heeft opnieuw Boateng gescoord voor Levante, 2-0. In de 38e minuut komt Barça terug door een doelpunt van Coutinho. Barça dringt hierna aan maar gescoord wordt er deze helft niet meer. Ruststand Levante - FC Barcelona 2-1.

2e Helft:
De spelers staan nog maar net op het veld en Levante scoort al de derde van de avond, doelpuntenmaker Bardhi. Levante heeft de schroom van zich afgeworpen. Binnen vier minuten scoort Levante twee keer! Nu is het Boateng die n een counter de 4-1 scoort! Eindigt de recordreeks van Barcelona vanavond in het Ciutat de Valencia?? Barcelona wordt op een hoopje gespeeld!!! Nummer 5 voor Levante ligt erin en dat na 56 minuten! Alles lukt vanavond bij Levante. Het gaat snel in Valencia, Barça scoort de 5-2. Wederom Coutinho. Het is een waar doelpuntenfestival, dit keer scoort Barcelona en Coutinho scoort zijn eerste hattrick voor Barça, 5-3. Een knotsgekke wedstrijd kun je het ook noemen. Barça krijgt een strafschop, een duw op Busquets wordt bestraft. Suarez benut de strafschop, 5-4 bij Levante - Barcelona!! Barça dringt meer en meer aan, Levante lijkt zijn energie verspeeld te hebben. Uiteindelijk blijkt Levante de eerste ploeg te zijn die Barcelona in dit seizoen een nederlaag toe dient na een waar doelpuntenfestival. Uitslag 5-4. De recordreeks van Barcelona eindigt hier in Valencia.

Opstelling Levante UD:
Oier, Coke, Postigo, Pier, Luna, Morales ('85 Rochina), Lukic, Campana, Bardhi, Marti ('69 Lerma), Boateng ('77 Pazzini)

Opstelling FC Barcelona:
Ter Stegen, Semedo, Mina, Vermaelen ('32 Pique), Alba, Rakitic, Busquets, Iniesta ('60 Denis Suarez), Dembele ('60 Alcacer), Suarez, Coutinho.

Foto: www.fcbarcelona.com