Nieuws November 2019

Lieke Martens is terug.

Na een afwezigheid van vijf maanden (de verloren WK-finale met het Nederlands elftal tegen Amerika afgelopen zomer in Frankrijk was haar laatste optreden) door een slepende teenblessure, heeft Lieke Martens haar rentree gemaakt bij de Barcelona Femini.

Nadat zij vorige week volledig fit werd verklaard en het groene licht kreeg, maakte zij na een uur haar opwachting in de wedstrijd tegen Deportivo Abanca in het Estadi Johan Cruyff. Op voorhand stond deze wedstrijd te boek als een topper, aangezien de Barcelona Femini de ranglijst aanvoerde en Deportivo de derde plaats bezette. Van een topper was helaas geen sprake, daar de Barça Femini duidelijk te sterk waren. De wedstrijd werd dan ook gewonnen met duidelijke cijfers : 6 – 1 en nadat Graham Hansen haar hattrick voltooide, verliet zij het veld voor Lieke Martens. Zij kon haar rentree helaas niet opsieren met een doelpunt of een assist.

De Barça Femini blijft aan kop van de ranglijst met één punt voorsprong op Atlético Madrid en hopelijk zal Lieke de komende wedstrijden vaker te bewonderen zijn.

Foto : www.fcbarcelona.com