Nieuws September 2020

Lionel Messi nog een jaar bij FC Barcelona

Uit diverse bronnen: de kogel is door de kerk. Messi maakte vrijdag 4 september bekend dat hij blijft. Na lange gesprekken eerder deze week tussen de vader van Messi en Bartomeu bleek dat FC Barcelona niet bereid was om Messi te laten gaan. Transfersom: 700 miljoen euro!! Geen enkele topclub in de wereld dat dat kan betalen. En Messi had ook zeker geen zin om er een rechtszaak van te maken. Kwam nog bij dat zijn gezin erg graag in Barcelona wilde blijven wonen.

En laten we nou gewoon eerlijk zijn: Messi hoort bij Barça zoals Barça bij Messi hoort. Meer dan 700 doelpunten in zijn carrière bij FC Barcelona! Een topspeler die je niet zomaar laat gaan. Natuurlijk was het einde van de competitie moeilijk. Overduidelijk dat er geen klik was met Setién en Sarabia.

Messi voelde zich terecht ongelukkig. Argentijnen zijn ook net mensen. Hij kon zijn stempel niet meer echt op de wedstrijden drukken. Typerend was natuurlijk zijn afwezigheid bij de corona testdag. De knuppel in  het hoenderhok. Maar de belangrijkste hoender op dit moment is Ronald Koeman. Hij bewaart de rust en is duidelijk naar de spelers. Spelers vertrekken en spelers komen. Er zal nog heel wat transfernieuws komen. Wie gaat er weg en wie blijft?

Koeman is blij met Messi. Binnenkort zal Lionel zich weer melden op het trainingsveld. Messi won met Barça 34 prijzen waaronder o.a. 4 x de Champions League en 10 x de Spaanse titel . Hij werd 6 keer tot Wereldvoetballer van het Jaar bekroond.

En komend seizoen gaan we weer voor de drie prijzen: Champions League, de Spaanse titel en de Copa del Rey.Moet kunnen met Messi in de gelederen! Visca Barça.

foto: fcbarcelona.com