Nieuws Februari 2009

Lokaal karakter

FC Barcelona en Espanyol komen elkaar voor het eerst in 45 jaar tegen terwijl de blaugrana aan kop gaan en de blauwwitten onderaan staan. De vierde derby onder Guardiola moet blijken of het team het ongeslagen record van dit seizoen kan vasthouden tegen de mannen van Mauricio Pochettino.
Barça gaat vooraf aan deze ontmoeting met tien punten voorsprong op kop na een ongelooflijke reeks van gewonnen en gelijkgespeelde wedstrijden in dit seizoen.
Beide clubs kunnen terecht trots zijn op hun jeugdopleidingen. Er spelen acht eigen spelers in de selectie van de Blaugrana en niet minder dan negen bij Espanyol. Door die cijfers krijgt de derby werkelijk een lokaal tintje.
Carles Puyol- een pracht voorbeeld van Catalaanse kracht en karakter-  heeft hard gewerkt om op tijd fit te zijn. Iniesta zal net als Millito de wedstrijd aan zich voorbij laten gaan vanwege een blessure.
Pedro en Víctor Sanchez zijn fit om nogmaals met Barça B. spelen.