Nieuws Augustus 2022

Loting Champions League

Er is inmiddels geloot voor de Champions League. Barça heeft het niet getroffen: FC Bayern München (6x CL), Inter Milaan (3 x CL) en FC Viktoria Plzen. Met name de wedstrijden tegen FC Bayern zullen de doorslag geven.

Speciale wedstrijden natuurlijk voor Lewandowski die vele jaren het shirt van Bayern droeg (8 jaar). En met ongelofelijk veel succes. Maar nu is ie ‘van ons’. Hij is het scoren nog niet verleerd. Levensgevaarlijk voor het doel. Met eenvoudige passjes medespelers in positie zetten. Een echte teamplayer.

Het zal raar voor hem zijn om in München de kleedkamer van de gasten te gebruiken. Al eerder kwamen de Bavarians en de Catalans elkaar tegen in een poule. Barça werd helaas 3e in deze groep.

Sterspeler van Inter: Romelu Lukaku. Levensgevaarlijke aanval met Lautaro Martinéz, Edin Dzeko en Joaquín Correa. 2e in het afgelopen seizoen in de serie A. Laatste keer winst in de CL in 2009/2010. Barça werd toen uitgeschakeld in de halve finale. Maar wij hebben Ansu Fati: in 2019/2020 een doelpunt in Milaan,. Hij was daarmee de jongst scorende speler van de CL.

Als laatste de kampioen van Tsjechië: Viktoria Plzen. Manager is Michel Bilek die nog speelde voor Tsjechoslowakije op de Worldcup in 1990. De enige keer dat Viktoria speelde tegen Barça was in 2011/2012. De Catalanen wonnen met 2-0 en 0-4.

Zodra de data van de wedstrijden bekend zijn, zullen we je dat laten weten.

De eerste wedstrijden worden gespeeld op 6 of 7 september. Hopelijk volgt er een mooi schema. Visca Barça!!

Foto: fcbarcelona.com