Nieuws Mei 2011

Lovende woorden voor Barça

Na de verloren finale tegen Barça, hadden de coach en spelers van Manchester United alleen maar lovende woorden voor de winnaar van de finale. Volgens Sir Alex Ferguson is zijn ploeg verslagen door een geweldig team, maar had verwacht dat zijn eigen team het er iets beter vanaf zou brengen. Maar tot slot vond hij het geen schande om van het beste team van Europa te verliezen.

Ook verdediger Patrice Evra had mooie woorden voor Barça, want hij zei: "We moeten accepteren dat FC Barcelona de beste ploeg ter wereld is van de afgelopen vier jaar". Hij wist ook waarom Barça zo goed speelde, want volgens hem kennen de spelers van United elkaar goed, maar de spelers van Barça voelen elkaar pas echt goed aan. Als ze de bal hebben weten ze al wat de andere spelers gaan doen.

De woorden van Rio Ferdinand waren kort maar krachtig, Barça was gewoon beter volgens hem. Wel vond hij dat United beter gespeeld had als twee jaar geleden, mede omdat United toch wat kansen had gekregen en zelfs bij de rust nog op 1-1 stond. Maar in de tweede helft had United de fout gemaakt om de Barça aanvallers te veel ruimte te geven.

Nemanja Vidic noemde de zege van Barça niet meer dan terecht. Tegen Sky Sports, had hij gezegd: "Ze waren sterker dan ons, ze speelden ontzettend goed" hij sloot dan ook af met de woorden: "Ik moet bekennen dat ze meer kansen dan wij hadden en daarom moeten we Barça de hand schudden en vertellen dat ze beter waren dan wij"

Ook Edwin van der Sar had een reactie over de finale. "Ik sta hier met een heel gek gevoel", zei de keeper die zijn laatste wedstrijd voor Manchester speelde. Hij had namelijk graag afscheid genomen met een overwinning en met de Champions League Cup in zijn handen, maar hij vond Barça gewoon heel erg goed.