Nieuws Juni 2011

Luis Enrique heeft principe akkoord met AS Roma

AS Roma en trainer Luis Enrique hebben een principe akkoord bereikt. Vanaf volgend seizoen kan de huidige trainer van Barcelona B aan de slag bij de Italiaanse grootmacht.

De afgelopen drie seizoenen was Enrique verantwoordelijk voor de beloften van FC Barcelona en deed het daar, mede door een goede lichting talenten, uitstekend. Vorig seizoen wist hij met zijn ploeg te promoveren naar de Segunda Division en het afgelopen seizoen wist hij zelfs te eindigen op een promotieplaats voor de Primera Division. De derde stek levert echter geen echte promotie op omdat dit niet toegestaan is als B elftal.

Op een paar details na zijn trainer en club eruit. Opvallend verder is dat Luis Enrique al heeft aangegeven oud FC Barcelona speler Ivan de la Pena mee te willen nemen, die onlangs stopte met het spelen van professioneel voetbal en in het verleden nog actief was voor grote rivaal Lazio Roma.