Nieuws April 2017

Luis Enrique moet puzzelen

Luis Enrique moet zaterdag puzzelen in zijn basisopstelling. De coach van de Catalanen mist een heel aantal spelers voor het duel met Malaga. Zo zijn Ivan Rakitic en Gerard Pique al geschorst en mist Barcelona Rafinha vanwege een blessure.

Zowel Ivan Rakitic als Gerard Pique zullen niet meespelen in de competitiewedstrijd tegen Malaga. Beide spelers pakten tegen Sevilla hun vijfde gele kaart en zijn daardoor automatisch geschorst tegen Malaga.

Rakitic en Pique zullen weer mee kunnen doen tegen Real Sociedad, de laatste wedstrijd voor El Clasico. Daarnaast missen de Catalanen Rafinha vanwege een meniscusblessure. De middenvelder krijgt vrijdag een kijkoperatie en zal daarna zo’n 15 dagen uit de roulatie zijn. Ook Aleix Vidal en Arda Turan zijn nog geblesseerd en kunnen niet in actie komen. B-spelers Aleñá en Carbonell zijn daarom aan de selectie toegevoegd.

Selectie: Ter Stegen, Cillessen, Sergi Roberto, Mascherano, Mathieu, Umtiti, Alba, Digne, Busquets, Iniesta, Denis Suárez, André Gomes, Aleñá, Carbonell, Messi, Suárez, Neymar en Alcácer.