Nieuws Februari 2016

Luis Enrique wil gewoon winnen

Na de 7-0 oorwassing van vorige week, toen Valencia genadeloos ten onder ging in Camp Nou in de eerste wedstrijd van de halve finale Copa del Rey, staat FC Barcelona er goed voor. De finale van de Spaanse beker ligt binnen handbereik met de return woensdagavond (21:00 uur) in het Mestalla.

Desondanks neemt trainer Luis Enrique de return even serieus als de heenwedstrijd, zo liet hij in de gebruikelijke persconferentie de dag voor de wedstrijd weten. “Het zal niet gemakkelijk worden en enigszins vreemd na het resultaat van de heenwedstrijd,” zei de Asturiaan. “Maar het is een goede test voor ons, omdat het een kans is te laten zien dat we in elke situatie nog altijd competitief zijn. We moeten het resultaat van de eerste wedstrijd vergeten en spelen om te winnen zoals we altijd doen. We hebben geen idee tegen wat voor Valencia we het moeten zullen opnemen woensdag.”

De coach werd ook gevraagd naar zijn mening over het feit dat zijn Barça bij een gelijkspel dan wel bij winst een nieuwe Spaanse record allertijden boekt, namelijk van langste ongeslagen reeks in alle competities. “Statistieken zijn geweldig zolang ze ons aan titels helpen,” was Enrique’s reactie.
De Asturiaan heeft tevens de mijlpaal van honderd wedstrijden bereikt. “Ik heb heel fijne herinneringen aan de Champions League finale tegen Juventus. Het was een mooie, interessante wedstrijd, maar het ook het duel met de meeste opgelopen spanning de tijd ervoor.”

Tot slot stipte Luis Enrique ook de situatie van Rafinha aan, die nog altijd geblesseerd is. “We weten niet of Rafinha ons dit seizoen zal kunnen helpen. Hij ligt nog zo’n anderhalve maand uit de roulatie en het is niet gemakkelijk met blessures als deze. Je kunt het je niet permitteren om te overhaasten.”