Nieuws September 2014

Malaga - Barça 0-0

Woensdagavond stond de vijfde competitie wedstrijd voor FC Barcelona op het programma. In La Rosaleda wist Barça niet te winnen van Malaga.

Luis Enrique verraste vriend en vijand met een basis plaats voor Douglas. De laatste aanwinst van Barça mocht beginnen in plaats van Alves, die thuis gelaten was en Montoya moest plaats nemen op de tribune.

Een een saaie eerste helft, gebeurde niet veel. Binnen tien minuten zette oud-PSV-er, Nordin Ambrabat, Claudio Bravo aan het werk met een schot. Maar de Chileen pakte het schot goed. Daarna kregen Ambrabat en zijn collega aanvallers nog een paar kleine kansen. Maar ze konden het Bravo verder niet moeilijk maken.

In de eerste helft kreeg Messi namens Barça ook een paar kansen. Zo schoot hij een vrije trap vanaf 20 meter net over en vlak voor de rust, probeerde hij een voorzet van Alba met zijn borst in het doel te werken, maar de bal ging ruim naast. Hierdoor bleef het 0-0 en werd er met deze stand gerust.

In de tweede helft veranderde het speelbeeld wel, maar niet ten gunste van Barça. Malaga zette de Catalaanse club goed onder druk en daar had de ploeg van Enrique zichtbaar moeilijk mee. Daardoor kregen de Andalusiërs enkele goede kansen. Maar Bravo liet zien waarom FC Barcelona hem gehaald heeft. Halverwege de tweede helft kreeg Malaga een vrije trap, na een overtreding van Douglas. Camacho schoot de bal goed op doel en Bravo kon de bal met behulp van de paal, ternauwernood tegen houden.

Kort na dit moment greep Enrique in en haalde Neymar en Pedro van het veld en bracht teeners Sandro en Munir in het veld. Door deze dubbele wissel werd de dreiging van Barça weer wat groter, toch wisten de Catalanen niet te scoren. Omdat ook Malaga niet meer de kracht had om te scoren, bleef het bij een 0-0 gelijk spel.

Opstelling FC Barcelona: Bravo, Douglas (73’ Adriano) ,Pique,Bartra, Rakitic Busquets Alba, Iniesta, Messi, Pedro (64’ Sandro) en Neymar (64’ Munir)