Nieuws Augustus 2013

Malaga-Barça 0-1

Barça moest het duel tegen Malaga starten zonder Messi. Martino begon het duel ook met Neymar op de bank. De Braziliaan is nog steeds niet fit voor 90 minuten speeltijd. Zonder Messi kwamen de blaugranas zelden in scoringspositie. Toch werd Malaga met 1-0 verslagen in La Rosaleda.

Malaga is lang niet meer het Malaga van de laatste jaren. De club zag al zijn sterspelers vertrekken en mocht vanwege financiële redenen niet mee doen aan de Europa League. Toch speelde de ploeg vorige week nog sterk tegen Valancia en verloor het nipt. Barcelona leek vanaf het begin van het duel geen problemen te hebben met de thuisclub. Toch wisten de blaugranas maar weinig kansen te creëren. Een aantal voorzetten kwamen niet aan en een paar kopballen werden makkelijk gepakt door doelman Caballero. Alexis was nog het dichtbij de openingstreffer maar Caballero redde knap. Het leek dan ook of ze met 0-0 de kleedkamers ingingen. Toch was daar Adriano net voor rust. Vorig seizoen deed hij het al. De back wist de ban te breken met een indraaiend schot in de verre hoek.

De tweede helft bleef Barcelona goed op balbezit spelen. Nog steeds bleek het lastig om een grote kans te creëren.  Piqué kwam dichtbij de tweede van de avond. Een vrijtrap van Xavi belandde via de rug van de verdediger op de lat. Maar voor de rest geen echte serieuze kansen te noteren. Malaga was wel dichtbij de gelijk maker. Santa Cruz ging knap om Valdés heen. Zijn voorzet kwam bij Fabrice maar die faalde voor de goal. Zijn inzet hobbelde tegen de paal. Vlak voor tijd moest Valdés ook nog twee keer in actie komen.

Zonder Messi pakte Barcelona de 3 punten mee uit Malaga en kan het zich gaan voorbereiden op het midweekse duel om de Supercopa.

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Adriano (Alves), Piqué, Mascherano, Alba, Xavi, Song, Iniesta (Sergi Roberto), Alexis, Cesc en Pedro (Neymar)

Gerelateerd nieuws