Nieuws Juni 2012

Mali wint met 2-1

Terwijl de meeste spelers van Barça bezig zijn met het Europees Kampioenschap, worden er in andere landen al kwalificatiewedstrijden gespeeld voor het Wereld Kampioenschap van 2014 in Brazilië. In dit kader heeft Seydou Keita met Mali zondag tegen Algerije gespeeld. De WK-kwalificatiewedstrijd werd gehouden in buurland Burkina Faso. Dat had de FIFA besloten omdat het in Mali te onveilig is sinds de staatgreep in het West-Afrikaanse land van maart jl.

De wedstrijd begon niet goed voor het team van aanvoerder Keita. Binnen tien minuten stond Algerije al met 0-1 voor, dankzij een doelpunt van Slimani, maar na een half uur scoorde N'Diaye de gelijkmaker. Vlak voor tijd zorgde Modibo Maïga ervoor dat Mali de belangrijke drie punten binnen wist te slepen. In de strijd om het felbegeerde ticket voor het WK van 2014 verloor Mali vorige week zondag de eerste groepswedstrijd met 1-0 van Benin. Mali staat nu met 3 punten gedeeld tweede met Algerije (al hebben de Algerijnen wel een beter doelsaldo) achter Benin dat 4 punten heeft uit twee wedstrijden.