Nieuws Januari 2009

Maradona bezoekt training

Vanochtend was er een bijzondere gast te zien op La Masia. Niemand minder dan Diego Maradona was op uitnodiging van trainer Pep Guardiola aanwezig voor de training van de selectiespelers van FC Barcelona.

Zoals gebruikelijk stond er na een wedstrijd een lichte training op het programma. Voordat deze begon werden de spelers toegesproken door de Argentijnse bondscoach. Maradona verlengde zijn verblijf in de stad Barcelona dus met minstens een dag. Hij was gister al aandachtig toeschouwer in Camp Nou. Mooi om te zien hoe hij daar de eerste helft zat naast zijn 'opvolger' Lionel Messi.

Na de spelers volgde er een informele praatsessie tussen de beide trainers, waarna Maradona de rest van de training aan de zijlijn bleef toekijken. Op de training ontbrak Marquez die met een lichte kwetsuur aan de kant bleef. Daar stond de terugkeer van Gerard Pique tegenover, die weer hersteld is van zijn griep. Met deze training is de voorbereiding op de volgende (zware) wedstrijd alweer begonnen. Dinsdag moet Barcelona opnieuw aan de bak als het moet aantreden tegen Atletico Madrid. Dit keer in de strijd om de Copa del Rey.