Nieuws Februari 2020

Martin Braithwaite Christensen (deel 2)

Het contract is getekend. De presentatie is geweest. Martin gaat spelen met rugnummer 19. Velen droegen in het verleden dit rugnummer o.a. Patrick Kluivert, Dani Garcia, Lionel Messi, Ibrahim Afellay en Kevin-Prince Boateng. Een mooi rijtje spelers met nummers 19.

Door Martins’ goede aanvalsspel is hij nu speler van FC Barcelona. Een mooie carrièrestap. Hij staat bekend als een harde werker. Leganés liet hem dan ook niet graag gaan (eigenlijk zijn ze woedend op de Spaanse voetbalbond).
Martin speelde 4 jaar bij het Deense Esbjerg. Hij vertrok daarna naar Toulouse. In de jaren in Frankrijk scoorde hij 35 doelpunten. Middlesbrough werd zijn volgende club. Hij ging daarna op uitleenbasis naar Bordeaux. Met 4 goals zorgde hij er voor dat Bordeaux in de Europa League kon gaan spelen. In het seizoen 2018/2019 verhuisde hij naar Leganés.

Martin is speler van het Deense nationale elftal dat op het WK 2018 werd uitgeschakeld door Kroatië. Hij kan op alle posities in de aanval spelen en is een harde werker. Hij is ook heel goed in de combinatie. Barça zal nog veel plezier aan hem beleven. Martin is er in ieder geval van overtuigd dat FC Barcelona het beste team van de wereld is. En hij is trots dat hij deel mag uitmaken van de Blaugranas.

We zijn heel benieuwd naar zijn eerste optreden (waarschijnlijk zaterdag tegen Eibar) en wensen hem veel succes.

Foto: FC Barcelona