Nieuws Januari 2014

Martino: “Belangrijk duel, maar niet beslissend”

Barça coach Tata Martino gaf de vrijdag voor de topper tegen Atlético Madrid een persconferentie. De coach liet weten dat dit duel nog geen beslissing vormt voor het kampioenschap. “Er is nog een half seizoen te gaan, dus het kampioenschap wordt niet tijdens deze wedstrijd beslist. Dit duel is eerder in mentaal opzicht belangrijk”, verklaarde de Argentijn. Martino erkent de gevaren van Atlético: “Het is een sterke ploeg en heeft een hele solide basis, maar wij zijn nu beter dan toen we vijf maanden geleden tegen Atlético Madrid speelden.”

De Argentijnse coach werd vervolgens gevraagd naar zijn landgenoot Lionel Messi. La Pulga keerde afgelopen woensdag terug na twee maanden revalidatie aan zijn hamstring. “Gezien de omstandigheden dat hij net terug is van een blessure, en eerder deze week een half uur heeft gespeeld, zullen we later beslissen om hem een volledige wedstrijd te laten spelen.” Martino weet de noodzaak van een fitte Messi. Dat liet hij duidelijk blijken in de persconferentie: “Ondanks dat we hem nodig hebben, zullen we het niet moeten forceren. Als Messi fit is, speelt hij.”