Nieuws Juli 2013

Martino: “Een enorme uitdaging”

De nieuwe coach van Barça, Gerardo Martino heeft gereageerd op zijn aanstelling als hoofdcoach van de Blaugrana’s. Dit deed Martino in de persruimte van ‘zijn’ club Newell’s Old Bos. “Het is een enorme eer dat FC Barcelona mij als trainer wilde hebben”, zei de Argentijn, die vervolgde met: “Ik had dit niet verwacht, want het seizoen was al begonnen en ik had me op rust voorbereid.” Martino, ook wel ‘Tata’ genoemd, vindt dit een goede kans. “Natuurlijk is het een grote kans en een enorme uitdaging om de coach van Barça te zijn.”

De 50 jarige Argentijn liet zijn respect voor de Catalaanse club nog meer blijken: “Als coach van FC Barcelona, werk je met de beste spelers ter wereld, die ook nog eens het beste team vormen.” Martino verwacht mede hierdoor niet veel aanpassingsproblemen te krijgen. “We moeten elkaar eerst beter moeten leren kennen, maar eigenlijk weten we allemaal hoe Barça wil voetballen en ik zal me daar op aan moeten passen”, aldus Tata.

Lionel Messi heeft gereageerd op de aanstelling van zijn landgenoot als hoofdcoach. “Wat een aangename verrassing. Het is een goede coach”, aldus
La Pulga. Ook Andrés Iniesta gaf een reactie: “De club is heel positief over Martino. Dan is het de perfecte kandidaat om Tito op te volgen.”