Nieuws Februari 2014

Martino: “We worden nog beter”

Voorafgaand aan de competitiewedstrijd tegen Real Sociedad komende zaterdag, heeft Barça coach ‘Tata’ Martino een persconferentie gegeven. Hierin vertelde de Argentijn dat de competitie in de beslissende fase is beland: “In deze periode worden de zaken beslist, maar we worden iedere week beter.”

Vervolgens ging de coach van de Blaugrana’s in op het roulatiesysteem dat de Argentijn bij het Catalaanse elftal gebruikte. “Tijdens dit seizoen hebben we een goede manier gevonden om de controle op de wedstrijd te houden. Met drie aanvallers is dit lastig, daarom hebben we tijdens een aantal wedstrijden op negen posities gerouleerd door regelmatig een extra middenvelder in te brengen. Hierdoor hoeven de spelers minder meters te maken. Nu het einde van het seizoen nadert, zal er minder gerouleerd te gaan worden”, aldus Martino.

Mocht Barça ook in de Champions League tot de finale komen, zullen er nog 21 wedstrijden worden gespeeld. De Argentijn is zich bewust van de winst in deze wedstrijden: “We zullen goed moeten presteren in de resterende wedstrijden die we winnend moeten afsluiten, te beginnen in San Sebastiaan, tegen Real Sociedad. Wanneer we de vorm van de laatste wedstrijden vasthouden, gaat dit ook zeker lukken.”

Tot slot werd de coach gevraagd naar Neymar. Martino liet er geen twijfel over bestaan veel respect te hebben voor de Braziliaanse wonderspeler. “De commotie rond Neymar buiten het veld is niet normaal, maar wat hij laat zien in het veld is fantastisch.