Nieuws Februari 2013

Mascherano: “We reageerden goed na de tegengoal”

Na afloop van de 2-1 overwinning op Sevilla sprak Javier Mascherano met de pers. “Het beste van deze wedstrijd was ons vermogen om te reageren na de goal van Botía in de eerste helft. Het incasseren van doelpunten is iets waar we aan moeten werken, dat weten we. Ze kwamen tot scoren uit hun eerste kans.” Gevraagd naar de sfeer in de kleedkamer in de rust: “We waren ons er goed van bewust dat we achterstonden, ook al speelden we goed in de eerste helft, en dat we de wedstrijd moesten doen keren in de tweede helft.” Dat lukte, want doelpunten van David Villa en Leo Messi bezorgden de blaugranas de drie punten.

Mascherano sprak ook over de nederlaag in de Champions League tegen Milan, dat de Catalaanse ploeg nu forceert een grote comeback te maken tijdens de return in Camp Nou. “We kunnen ons niet gek maken met het resultaat in Milaan. We bevinden ons in een prima situatie omdat we op onszelf vertrouwen en we weten dat we in alle drie de competities kunnen verdergaan,” aldus de Argentijn.

Dani Alves zette zaterdag een goede prestatie neer tegen zijn voormalige club. “Het was een vreemde wedstrijd,” zo sprak de Braziliaan. “Vooral omdat het erg koud was, maar uiteindelijk wisten we te winnen. Sevilla dwong ons om hard te werken voor de drie punten.”  Met het oog op de aanstaande wedstrijden gaf Alves toe: “Het wordt een belangrijke week en zo benaderen we het ook. Dit is het soort wedstrijd dat wij graag spelen.” Ook de Braziliaan werd gevraagd naar het doelpunt dat hij en zijn ploeg in de eerste helft tegen kregen. “We moeten dit verbeteren, maar als we winnen, kunnen we ook doelpunten incasseren. Dit is een wedstrijd en men moet onthouden dat andere teams ook spelen.”

Cristian Tello: “Ik ben me bewust van mijn rol binnen het team. Als ik de tweede helft speel, moet ik het maximale uit de minuten halen die ik krijg. Ik weet dat de beste spelers ter wereld voor mij komen en wanneer ik speel, doe ik mijn uiterste best. De coach vertelde me om het veld te verruimen en mijn kansen voor het doel te benutten.”

Martín Montoya: “Ik had al een tijdje niet gespeeld en ik heb weinig ritme, maar ik voel me goed. Ik moet mijn voordeel doen met deze kansen. We wilden een goede wedstrijd spelen na de nederlaag tegen Milan. We kregen een doelpunt tegen, maar reageerden hier in de tweede helft goed op. Het team kijkt uit naar de return tegen Milan en we moeten vertrouwen in onszelf hebben. We moeten ons nu concentreren op de wedstrijden tegen Madrid zodat we ons kunnen kwalificeren voor de finale.”

Carles Puyol keek de wedstrijd tegen Sevilla vanaf de tribunes. De verdediger werd niet opgenomen in de selectie als voorzorgsmaatregel voor de klap die hij op zijn voorhoofd kreeg tegen Milan. Alexis Sánchez werd gewisseld voor Cristian Tello nadat hij in de wedstrijd tegen Sevilla een opdonder kreeg.