Nieuws Mei 2018

Match Preview Barça - Villareal

Nadat FC Barcelona de Liga-titel al in de wacht heeft gesleept, wil het de ongeslagen reeks uitbreiden en, met nog twee wedstrijden te gaan, voor een ongekend ongeslagen seizoen zorgen als Villarreal woensdagavond naar Camp Nou komt voor de verplaatste competitiewedstrijd vanwege de deelname van Barça aan de Copa del Rey-finale eind april.

Nadat Barça zondagavond tegen Real Madrid 2-2 heeft gespeeld, heeft Barça zijn ongeslagen record reeks in La Liga uitgebreid naar maar liefst 42 wedstrijden, die teruggaan tot het einde van vorig seizoen. . . Het is al de langste ongeslagen reeks in de geschiedenis van de La Liga - het vorige was 38, waarmee Barça brak met een 2-1 overwinning op Valencia op 14 april. . . Een overwinning of gelijkspel tegen Villarreal zou de reeks uitbreiden naar 43 wedstrijden. . . Met slechts drie resterende wedstrijden, biedt Barça ook aan om het eerste team in de geschiedenis van de La Liga te worden dat een heel seizoen ongeslagen is gebleven sinds Athletic Club Bilbao en Real Madrid het deden in de late jaren 1920 en vroege jaren 1930. . . Destijds had de Spaanse eerste divisie echter slechts 10 clubs en een volledig seizoen bestond uit slechts 18 wedstrijden, vergeleken met het huidige 20-teams 38-wedstrijdformaat. . .

Leo Messi heeft een voorsprong van twee doelpunten in de race voor de Gouden Schoen na zijn doelpunt tegen Real Madrid en staat nog steeds bovenaan in La Liga's topscorerslijst (32) en assistlijst (12). . . In feite zijn Messi en teamgenoot Luis Suárez de enige twee spelers in La Liga die dubbele cijfers hebben bereikt in beide klassementen. . . Suárez staat tweede achter Messi met 10 assists en is derde overall met 24 goals. . . Messi heeft ondertussen tientallen goals gescoord in zijn laatste dozijn wedstrijden tegen El Submarino Amarillo, waaronder 7 doelpunten in zijn laatste 4 wedstrijden tegen Villarreal in Camp Nou. . .

Villarreal heeft drie wedstrijden op rij gewonnen en staat momenteel op de 6e plaats in La Liga, en is op zoek naar een plek in Europa voor volgend seizoen. . . De Colombiaanse spits Carlos Bacca is de topscorer van het team en staat achtste in La Liga topscorerslijst met 15 doelpunten. . .

Foto: www.fcbarcelona.com