Nieuws Februari 2014

Meer blessureleed

Coach Tata Martino moet helaas weer een speler toevoegen aan zijn lijst geblesseerden.
Isaac Cuenca heeft tijdens de training van donderdag in het Ciutat Esportiva een hamstringblessure opgelopen en zal naar verwachting vier weken nodig hebben om daarvan te herstellen. De biceps femoris spier in zijn linkerbeen is ingescheurd.

Gerard Piqué traint nog altijd apart van de spelersgroep om aan het herstel van zijn spierblessure in zijn rechter dijbeen te werken. De verdediger is definitief niet inzetbaar tijdens de La Liga wedstrijd tegen Almería, maar is waarschijnlijk wel op tijd fit voor de return in de achtste finale van de Champions League tegen Manchester City.

Twee spelers zijn waarschijnlijk binnenkort weer beschikbaar voor coach Martino. José Manuel Pinto is bijna verlost van de pijn in zijn onderrug, maar het is nog onduidelijk wanneer de tweede keeper van Barça weer onder de lat kan staan. Hiphop Pinto volgt nog altijd apart van de selectie een speciaal trainingsprogramma om zijn rug sterker te maken.

Daarnaast trainde Jordi Alba donderdag weer voor het eerst sinds de verdediger een hamstringblessure opliep in zijn rechterbeen bij Manchester City tijdens het CL-duel volledig mee met zijn teamgenoten. Het is nog onduidelijk of de verdediger zondag om 21:00 uur inzetbaar is voor het competitieduel in Camp Nou tegen Almería.

Overigens zal Tata Martino zondagavond niet plaatsnemen op de bank. De coach is één duel geschorst voor zijn opmerkingen richting de scheidsrechter in de rust van de wedstrijd in Anoeta tegen Real Sociedad. De Argentijn werd daarvoor naar de tribune gestuurd om daar de tweede helft te bekijken en heeft aanvullend een schorsing van één duel opgelegd gekregen. FC Barcelona gaat niet in beroep bij de bezwaarcommissie en accepteerde de straf.