Nieuws November 2011

Meer dan 4.700 Barça-fans naar Milaan

Pep Guardiola en zijn ploeg zullen woensdag in Milaan door zo’n 4.700 supporters bijgestaan worden in de wedstrijd die naar alle waarschijnlijkheid zal bepalen wie er als eerste eindigt in groep H. Nog nooit eerder reisden er zoveel mensen naar een uitwedstrijd in de groepsfase van de Champions League.

Afgelopen vrijdag gingen de laatste tickets voor San Siro eruit voor fans en leden van FC Barcelona. Daarna werd bekendgemaakt dat dit de grootste groep supporters zal zijn dat meereist met de ploeg sinds de halve finale in 2009, waarbij de finale in Wembley niet is meegeteld. Bijna vijfduizend Barça-fans waren aanwezig bij die halve finale tegen Inter, die tevens in Milaan gespeeld werd.

De enige gevallen die in de buurt komen van een dergelijke uitbundige golf aan afreizende supporters in de knock-out fases van de Champions League zijn de wedstrijd tegen Real Madrid in 2011 (3.590), tegen Bayern München in 2009 (3.048) en tegen Stuttgart in 2010 (3.000).

Voor alle Champions League wedstrijden zijn de thuisclubs overigens verplicht om minimaal vijf procent van het aantal beschikbare zitplaatsen vrij te maken voor de supporters van de tegenstander.