Nieuws April 2017

Memorabele overwinningen in Madrid

De 6-2 en de 4-0 winst zijn de twee meest memorabele overwinningen voor de Blaugrana’s op rivaliserend grondgebied van de afgelopen jaren.

FC Barcelona speelt zondag tegen Real Madrid, om hun goede vorm in het Santiago Bernabéu voort te zetten en om op gelijke hoogte te komen met hun rivaal. Van de laatste 13 wedstrijden in Madrid heeft Barça er zeven gewonnen, drie gelijk gespeeld en verloor er slechts drie. Onder deze overwinningen zijn enkele prachtige beelden op het netvlies gebleven.

In de beroemde 6-2 overwinning in 2009 was Carles Puyol's beroemde kus van de aanvoerdersband en trok Gerard Piqué zijn shirt strak om zijn goal te vieren. Dan was er de recente 4-0 overwinning, we zagen Luis Suárez en Andrés Iniesta prachtig juichen en 'El Blanquito' was ook de hoofdrolspeler in de 4-3 overwinning in 2014.

Sommige vieringen zullen voor altijd in het geheugen blijven van de voetbalfans, en vooral tijdens de grote wedstrijden. De kinderen van de FCB Escola hebben onlangs de gelegenheid gehad om hun idolen na te bootsen tijdens het International Tournament dat tijdens het paasweekeinde werd gehouden, welke je hieronder in de video kunt bekijken.