Nieuws November 2012

Messi: “Alles ging perfect”

Na afloop van de ruime zege op Spartak Moskou sprak een aantal spelers met de pers. Een van hen was uitblinker Leo Messi, die geschiedenis blijft schrijven, maar nooit uit het oog verliest wat echt belangrijk is: het team. Messi: “Het belangrijkste is de overwinning van het team. na de 0-3 moesten we de wedstrijd controleren en balbezit houden.”
De nummer tien was lovend over de verdedigende prestaties van zijn teamgenoten in het Luzhniki Stadion. “We hebben in de afgelopen wedstrijden veel doelpunten tegen gehad, en dit keer moesten we ons doel schoon houden. We wisten dat we moesten winnen en alles ging perfect. Het was allemaal behoorlijk lastig: het veld, de tegenstander, de omstandigheden…” aldus de Argentijn, die nu met zijn twee doelpunten op gelijke hoogte staat met Ruud van Nistelrooy als de tweede topscoorder in de geschiedenis van de Champions League.

Hier is het commentaar van andere spelers na afloop van de wedstrijd.

Dani Alves: “Ik ben heel blij met mijn prestatie, omdat ik weer op het niveau van het team speel. Alle spelers scoren, hard werk betaalt zich uit. Ik vind dat we ons heel goed hebben aangepast aan het veld en de kou. Dit is een welverdiende overwinning.” Over de tegenstander: “We wisten dat ze druk zouden zetten, maar onze wil om ons nu te kwalificeren voor de volgende ronde, en niet te wachten tot de laatste wedstrijd thuis, heeft ons doen winnen.”
De verdediging, die de afgelopen tijd veel te verduren heeft gehad, stond tegen Spartak stevig in de schoenen. “We speelden goed in de aanval, maar ook in verdedigend opzicht, al is het belangrijkste hoe het team in zijn geheel speelde. Soms vallen er gaten achter in als we tegelijkertijd aanvallen, maar we hebben hun counteraanvallen goed verdedigd. Ik denk dat we dat best goed gedaan hebben. Het is een tijdje geleden dat we geen goal tegen kregen en we zijn blij dat ons dat nu wel gelukt is. Ik ben vooral blij voor Víctor [Valdés]. ”

Pedro:  “Leo breekt alle records. Hij is spectaculair, indrukwekkend. Het is geweldig om hem bij ons te hebben.” Ook de nummer zeventien was te spreken over de wedstrijd: “We hebben een goede zege behaald. Hierdoor staan we in de volgende ronde. We weten dat elke wedstrijd anders is; we scoorden dit keer vroeg en meer goals volgden. We konden onze manier van voetballen laten zien. Ik voel me goed; ik had geen geluk met scoren, maar ik weet zeker dat de doelpunten zullen komen.” Over de veelbesproken kou in Moskou: “Er was niet zoveel van de kou te merken op het veld en het veld zelf was in een goede staat, omdat het van tevoren was besproeid. De bal stuiterde wel een beetje anders, maar het ging prima.”

Gerard Deulofeu: “We moesten de drie punten halen om ons te kwalificeren voor de laatste zestien en dat is precies wat we gedaan hebben.” De jongeling, verkozen boven Cristian Tello, mocht een paar minuten maken tegen de Russische ploeg. “Ik ben blij dat ik mocht spelen. Ik moet blijven werken zodat ik meer kansen zal krijgen. Je hoopt altijd dat je opgeroepen wordt voor het team en mag spelen; ik ben heel blij. Ik probeer altijd alles te geven en ik hoop dat alles zo goed blijft gaan.”

Andrés Iniesta: “Ik ben blij met de wedstrijd die we speelden, de doelpunten, de manier waarop we voetbalden en dat we door zijn naar de volgende ronde, hopelijk als groepsleiders. Het veld had geen invloed op ons spel; het was in goede staat. Het enige verschil was dat de bal op een andere manier stuitte. We pasten ons goed aan en zetten snel druk op hen; we speelden ons voetbal. We hadden de kans om ons te kwalificeren en grepen het met beide handen aan. We faalden uit tegen Celtic, maar nu bereikten we ons doel. Dat we de laatste wedstrijd thuis spelen met een plek in de volgende ronde op zak is belangrijk.”