Nieuws Februari 2011

Messi en 10 miljoen vrienden

Barça is op Facebook een promotiecampagne gestart waarin Leo Messi een belangrijke rol speelt. De club is voornemens een beter relatie met de fans op te bouwen en wil dit onder andere bereiken door meer gebruik te gaan maken van de sociale media.

De campagne genaamd ‘Buscamos el 10’ heeft als doel om op de officiële Facebook pagina van FC Barcelona 10 miljoen vrienden te halen. De teller staat nu op iets over de 9 miljoen fans. Messi is te zien in een speciaal voor dit doel gemaakte video. Later zullen ook andere spelers van het eerste elftal in soortgelijke video’s te zien zijn. FC Barcelona is op dit ogenblik de voetbalclub met de meeste vrienden op Facebook, op de voet gevolgd door Manchester United. Op Twitter volgen 939.000 fans de club. Het Youtube kanaal heeft momenteel 62.000 leden.