Nieuws Maart 2013

Messi en Mascherano in La Paz

Ook voor het Argentijnse nationale team stond een WK-Kwalificatiewedstrijd op het programma. In het Estadio Hernando Siles in La Paz,
3.650 meter boven zeeniveau!, werd het team van aanvoerder Lionel Messi op een 1-1 gelijkspel gehouden.

Messi, met de op zijn kuit getatoeëerde handafdrukken van zijn zoon Thiago, en Javier Mascherano speelden de hele wedstrijd tegen Bolivia. In de 25e minuut kwam het thuisland op voorsprong door een treffer van Marcelo Martins, aanvaller van Grémio. Op slag van rust zorgde Éver Banega met een kopbal voor de gelijkmaker. De verdedigende middenvelder is net als Messi geboren in Rosario en voetbalt sinds januari 2008 bij Valencia CF in de Primera División. Na de rust daalde het tempo van de wedstrijd, wat in het voordeel van Argentinië was. Banega en Messi wisten echter geen gebruik te maken van hun kansen. Messi kreeg in de slotfase de kans op het winnende doelpunt na een fout van Edward Zenteno, maar de aanvaller schoot rechtstreeks in de handen van Sergio Galarza, de keeper van Bolivia.

Ondanks het gelijkspel staat Argentinië aan de leiding in de Zuid-Amerikaanse groep met 24 punten na elf kwalificatieduels, gevolgd door Ecuador met 20 punten uit tien wedstrijden en Colombia staat derde in de groep met 19 punten na tien duels.
De eerste vier landen in de groep kwalificeren zich voor het WK in Brazilië en de nummer vijf maakt via de play-offs nog kans op een ticket.