Nieuws December 2019

Messi evenaart Xavi

De Argentijn kan woensdag de voormalige Barça-speler evenaren met de meeste optredens (42) tegen Real Madrid

Leo Messi blijft records breken. De Argentijnse ster kan Xavi Hernández evenaren als de Barça-speler met de meeste wedstrijden gespeeld tegen Real Madrid in de Clásico van woensdag, met 42 optredens. Messi is de actieve Barça-speler met de meeste Clásicos die wordt gespeeld, en wordt alleen overtroffen door Real Madrid's Sergio Ramos, met 43.

Hoe worden deze Clásicos verdeeld?

Als we kijken naar de 41 wedstrijden van Leo Messi tegen Real Madrid, zien we dat de overgrote meerderheid van hen in de competitie (25) zit, gevolgd door de Copa del Rey (8), de Spaanse Super Cup (6) en de Champions League (2). Afgezien van Messi en Xavi, zijn de andere drie spelers die de Barça top 5 voltooien met de meeste wedstrijden tegen Madrid Iniesta (38), Busquets (37) en Piqué (34).

Messi, topscorer in El Clásico

Onze aanvoerder is ook de speler die de meeste doelpunten heeft gescoord in de wedstrijden tegen Real Madrid, met 26, ruim voor Alfredo Di Stéfano en Cristiano Ronaldo, beiden met 18 goals. De tweede speler van Barça die de meeste doelpunten scoort tegen Los Blancos is César Rodríguez, met 14, en Luis Suárez, die al op 11 staat, is de derde Barça-speler op deze lijst.

Foto: www.fcbarcelona.com