Nieuws April 2012

Messi gaat voor zijn 100e uitgoal

Mocht Lionel Messi woensdagavond weten te scoren tegen Chelsea, dan heeft hij 100 uitdoelpunten weten te maken voor FC Barcelona. Tot nu toe maakte hij 77 goals in Spaanse uitwedstrijden en 22 in Champions League wedstrijden buiten Camp Nou.

Op dit moment is hij bovendien topscorer in de Champions League. Met 14 goals laat hij Mario Gómez (Bayern München, 12 goals) en Cristiano Ronaldo (Real Madrid, 8 goals) achter zich. Bovendien kan hij bij Chelsea de ban breken, van het scoren op Stamford Bridge.

Messi blijft nuchter over alle records: “100 uitdoelpunten? Het belangrijkste is dat we een goed resultaat neerzetten. Of het doelpunt nu door mij, of door iemand anders gemaakt wordt, het maakt mij niet uit. Als hij maar voor Barça is.”

De wedstrijd Chelsea - FC Barcelona is woensdagavond om 20.45 uur te volgen via de NOS, Sport1 en de live tweets van onze Fan Club (@PenyaBarcelona).
De return is op dinsdag 24 april.