Nieuws Augustus 2013

Messi keert terug naar Barcelona

Messi mist woensdag de oefenwedstrijd van zijn land Argentinië tegen Italië in Rome. De snelle aanvaller heeft nog enkele medische onderzoeken ondergaan, welke werden uitgevoerd door de arts van het Argentijnse nationale elftal. Na deze onderzoeken werd besloten dat Messi terugreist naar Barcelona, zodat hij daar verder klaar gestoomd kan worden voor de eerste competitie wedstrijd van zondag. Deze blessure is dezelfde als waardoor Messi de laatste wedstrijd van de Azië toer miste.

Eerder vandaag werden Messi en zijn Argentijnse teamgenoten samen met de selectie van Italië ontvangen door Paus Franciscus voor een privé-audiëntie in het Vaticaan. Na afloop verklaarde Messi aan de pers: “Het was een bijzondere dag. Ik ben erg trots dat het mogelijk was om de Paus te ontmoeten, maar ook omdat hij een Argentijn is. Voetbal heeft mij over de hele wereld gebracht, naar de meest ongelofelijke plaatsen, maar vandaag was het echt heel bijzonder, het was onvergetelijk.”