Nieuws September 2008

Messi klaar voor Racing

Gister keerde Messi terug in Barcelona na zijn interlandverplichtingen met Argentinie. De uitslag van deze wedstrijd (Peru-Argentinie 1-1) zorgde voor enorme teleurstelling. Ook bij legende Diego Maradona.

Zo uitte 'pluisje' enorme kritiek op de hele ploeg en spaarde hij ook zijn beoogde opvolger Messi niet. 'Messi speelt alleen voor Messi' luidde zijn kritiek. Genoeg aanleiding voor de Catalaanse pers om hier volop aandacht aan te besteden. Messi leek niet onder de indruk. 'Er wordt altijd over mijn prestaties gepraat, ik heb daar geen problemen mee.'

Momenteel concentreert Messi zich alleen op de thuiswedstrijd tegen Racing (vanavond 20.00 uur). 'Ik voel me goed, ik heb zin om te spelen vanavond'. De kans dat Messi meespeelt is,ondanks zijn late terugkomst, toch wel vrij groot.  Vanavond is dan eindelijk  de seizoensopening voor Barça in een thuiswedstrijd. De vooruitzichten zijn op zich prima. Vier keer eerder stonden beide ploegen in een seizoensopening in Camp Nou tegenover elkaar, Racing wist niet een keer met de volle winst er vandoor te gaan.

Trainer Pep Guardiola, die veel kritiek kreeg op zijn B-elftal in de Copa Catalunya, kan over een fitte selectie beschikken. Rafa Marquez zal er vanavond nog niet bij zijn na zijn late terugkomst uit Mexico. De blaugranas zullen erop gebrand zijn om de drie punten in eigen huis te houden. De competitie zal vanavond bij verlies zeker nog niet beslist zijn, maar een achterstand van 5 of 6 punten na twee wedstrijden levert een (te) groot gat op.