Nieuws September 2009

Messi krijgt beste contract ter wereld

FC Barcelona heeft een verbeterd contract voorgelegd aan Jorge Messi, de vader en zaakwaarnemer van Lionel. Messi wordt met dit contract de best betaalde speler van de wereld. In de overeenkomst staat een jaar salaris van ongeveer 10 miljoen euro. Het contract loopt af in juni 2016 en de afkoopsom wordt 250 miljoen euro. Dit is 110 miljoen meer dan wat er in zijn huidige contract staat.

Eerder had Messi al duidelijk gemaakt dat hij langer zou blijven bij Barça. En hij is zeker niet geïnteresseerd in een gesprek met Florentino Perez. Messi heeft alleen met Inter een kop koffie gedronken, maar dit was alleen uit beleefdheid voor president Carlotta. Lionel heeft plezier en geniet van het voetballen en trainen bij Barça en dat vind hij heel belangrijk
De komst van Ibrahimovic naar Barcelona had er voor gezorgd dat Zlatan de best betaalde speler was geworden. Men was het in het bestuur eens dat de beste betaalde speler in de groep een voorbeeld voor het spel als een product uit eigen jeugd van Barça.

Het contract verlenging heeft tot doel er voor te zorgen dat de Argentijnse voetballer ook in zijn beste tijd bij FC Barcelona speelt. Als het contract eindigt dan is Messi 28 jaar oud. Er is zelfs sprake van een eventuele verlenging tot 2017. Dit is een lange periode, maar bij FC Barcelona is men er van overtuigd dat Messi zich steeds zal verbeteren en dat de prestaties niet zullen dalen.

Met de clausule van 250 miljoen euro zal Real Madrid of andere top clubs in Europa, die interesse hadden, wel afschrikken. Bij FC Barcelona wil men met deze hoge afkoopsom bereiken dat Messi compleet met rust gelaten wordt. Want met de huidige afkoopsom van 140 miljoen euro’s was men hier niet zo zeker van. Want als Real Madrid 96 miljoen euro over heeft voor Cristiano Ronaldo, dan was 140 miljoen euro niet veel meer, voor de beste speler van deze planeet.

De overeenkomst wordt volgende week, na de interland wedstrijden, getekend als Messi weer terug is in Barcelona.