Nieuws Februari 2012

Messi mist weer Barça vs Gijón

Het vorige seizoen, 2010-2011, leverde een vergelijkbare situatie op voor Lionel Messi. Barça won in het Calderón, maar een geblesseerde Messi miste de volgende wedstrijd in Camp Nou tegen de club uit Asturië. Een tackle van Ujfalusi zorgde ervoor dat Messi vroegtijdig de wedstrijd moest verlaten. Barça won die wedstrijd overigens met 2-1.

FC Barcelona ontvangt dit weekend Los Rojiblancos zonder de Argentijnse aanvaller; die de wedstrijd moet missen door een schorsing vanwege zijn vijfde gele kaart van het seizoen. Het team van Josep Guardiola won vorig seizoen de wedstrijd tegen Sporting in Camp Nou met 1-0 door een doelpunt van David Villa.

Dit seizoen heeft el Pulga tot nu toe maar drie van de 44 wedstrijden moeten missen. Dat waren de twee wedstrijden tegen L'Hospitalet voor de Copa del Rey, welke Barça won met 1-0 en 9-0, en de 4-0 gewonnen wedstrijd tegen BATE Borisov voor de Champions league. Vorig seizoen miste Messi slechts zes wedstrijden (Sporting Gijón, Athletic Bilbao, Ceuta, Levante, Deportivo en Malaga) waarvan Barça er vijf won en eenmaal gelijk speelde.

Het team van Josep Guardiola heeft sinds 2009 in Camp Nou niet meer verloren met Messi op het veld. De laatste verloren thuiswedstrijd waarin de aanvaller speelde was in het seizoen 2008-2009. Barça verloor op 23 mei met 0-1 van Osasuna; een wedstrijd waarbij diverse spelers rust kregen van Josep Guardiola ter voorbereiding op de Champions League finale in Rome.