Nieuws Oktober 2012

Messi nadert record

Lionel Messi heeft al vele records in handen, maar met zijn twee doelpunten naderde hij een legendarisch record. Met zijn twee doelpunten van zondagavond, kwam hij op een totaal van 17 gescoorde doelpunten tijdens de diverse Clásicos. Recordhouder is oud Real speler Alfredo di Stefano, hij wist 18 keer het doel te vinden in de wedstrijden die hij speelde tegen FC Barcelona.

José Mourinho staat niet bekend als iemand die compliment geeft aan spelers van FC Barcelona, maar over dit record wist hij zeker dat Messi het record zal verbeteren. Messi reageerde door Mourinho te bedanken en hij vind het een eer als hij het record van Di Stefano kan evenaren.

Op internet hebben we een filmpje gevonden met de 17 doelpunten van Messi die hij tot nu toe heeft gemaakt tegen Real Madrid. Tevens heeft hij nu 10 assists op zijn naam staan tijdens de wedstrijden tegen Real Madrid.