Nieuws November 2014

Messi, Neymar en Munir trefzeker

Tijdens de huidige interlandonderbreking hebben Lionel Messi, Neymar en Munir ieder al van zich doen spreken.

In Londen vond het vriendschappelijke treffen tussen Argentinië en Kroatië plaats. Argentinië, gecoacht door voormalige Barça-trainer Gerardo Martino, trad aan met Javier Mascherano en Lionel Messi; Kroatië hield Ivan Rakitić en andere belangrijke spelers aan de kant met het oog op de belangrijke kwalificatiewedstrijd van zondag voor het EK 2016. Alen Halilovic mocht in de tweede helft wel aantreden. Ondanks de minder sterke ploeg tegenover een volledig uitgerukt Argentinië grepen de Kroaten al vroeg in de wedstrijd de voorsprong dankzij een doelpunt van Sharbini. Argentinië pakte daarna de controle op, maar wist het net niet te vinden. Na rust scoorde Cristian Ansaldi van Atlético Madrid echter de gelijkmaker en daarna profiteerde Messi optimaal van een toegekende penalty, die zijn Argentinië de overwinning bezorgde.

Spanje onder-21 was in hun vriendschappelijke wedstrijd tegen België minder succesvol. Munir El Haddadi, Sergi Samper en Sandro Ramírez maakten alle drie hun opwachting, maar konden weinig uitrichten tegen de 4-1 zege van de Belgen. Munir mocht wel het enige doelpunt van de Spaanse zijde aantekenen.

Neymar Júnior leverde in Istanbul een aanzienlijke bijdrage aan de overtuigende zege op Turkije. De Braziliaanse aanvaller tekende voor de openingstreffer via een uitstekende voorzet van Fernandinho met nauwelijks twintig minuten op de klok. De 2-0 volgde al snel, toen Turkse verdediger Kaya de bal ongelukkig in zijn eigen doel werkte en nog voor rust volgde ook het derde Braziliaanse doelpunt, toen Willian een aanval met Neymar succesvol afrondde. Na rust vonden de twee elkaar wederom, en was Neymar het eindstation na een mooie één-twee met de middenvelder van Chelsea. Deze 4-0 bezegelde de comfortabele overwinning van de ploeg van Dunga, die dinsdag opnieuw in actie zullen komen in een vriendschappelijk treffen met Oostenrijk in Wenen.