Nieuws Maart 2012

Messi scoorde het meest in Santander

Zondagavond om 18.00 uur speelt FC Barcelona een wedstrijd bij en tegen Santander. Het stadion van Santander, El Sardinero, is één van de vier vijandelijke Spaanse stadions waar Messi tot nu toe het meest scoorde.

Hij maakte tot dusver vijf doelpunten in El Sardinero, dat hem ook bij Almería, Zaragoza en Atlético lukte. In Camp Nou scoorde hij uiteraard het meest.

Tijdens de vorige wedstrijd om de Spaanse competitie (thuis tegen Gijón, 3-1 winst) zat Messi een schorsing uit. Hierna volgde zijn recordwedstrijd tegen Bayer Leverkusen, waarin hij vijf keer scoorde. De Argentijn is de laatste tijd, misschien nog wel meer dan anders, veel in het nieuws. Hij blijft er lustig op los scoren en de wereldpers is lovend over hem.

Guardiola beschikt voor de rest over een redelijk fitte selectie tegen Santander. Enkel Puyol is een twijfelgeval.