Nieuws Oktober 2011

Messi scoort voor Argentinië

Messi is in dienst van FC Barcelona week in week uit trefzeker, maar als hij voor de Argentijnse ploeg moet spelen, dan heeft hij het toch een stuk lastiger. De laatste tijd kreeg hij daarom veel kritiek te verduren. Vrijdagavond speelde Argentinië tegen Chili het eerste WK-kwalificatieduel voor het toernooi in 2014 in Brazilië. Messi wist tegen Chili voor het eerst in twee jaar weer eens te scoren voor Argentinië.

De Bondscoach van Argentinië, Alejandro Sabella, hoopt dat het doelpunt een bevrijdende uitwerking heeft op Messi, al benadrukt hij ook dat als Messi niet scoort, hij toch belangrijk is. Zo heeft de kleine dribbelaar dit jaar maar liefst tien assist op zijn naam staan tijdens interland wedstrijden. In de wedstrijd van vrijdag maakte Messi de 2-0 op aangeven van Higuín. De aanvaller van Real Madrid maakte in totaal drie doelpunten vrijdagavond, waardoor Argentinië met 4-1 won van Chili.

Ook andere spelers waren succesvol tijdens de diverse nationale teams. Zo wist Spanje met 0-2 te winnen bij Tsjechië, in de basis stonden de Barça spelers Piqué, Busquets en Xavi. In de tweede helft werden Puyol en Villa nog in gebracht. Spanje was al geplaatst voor het EK van 2012.

Frankrijk wist in het Stade de France te winnen van 3-0 van Albanië en de Fransen blijven hiermee in de race voor plaatsing voor het EK 2012. Abidal was nog niet genoeg hersteld en bleef hierdoor de hele wedstrijd op de bank.

Met Brazilië boekte Adriano en Alves een succes tijdens een vriendschappelijke wedstrijd. Zij wisten met hun team Costa Rica te verslaan met 1-0. Alves werd na rust pas ingebracht, maar uit een voorzet van hem wist Neymar de enige goal van de wedstrijd te maken.