Nieuws Juni 2013

Messi speelt gelijk en Alexis wint

Bijna een maand nadat Messi van het veld stapte in de wedstrijd tegen Atletico Madrid, maakte hij zijn comeback op het voetbalveld. Hij mocht van de bondscoach het laatste half uur spelen met zijn land Argentinië tegen Colombia. De stand was op dat moment 0-0 en ook de kleine snelle dribbelaar kon aan deze stand niets meer veranderen. In Buenos Aires stond ook Mascherano op het veld. De aanvoerder van Argentinië speelde de hele wedstrijd op het middenveld.

De wedstrijd werd ontsierd door twee rode kaarten. De Madrileen Higuaín en de Colombiaan Zapata werden na een klein half uur spelen in de eerste helft van het veld gestuurd. Door het gelijke spel verstevigd Argentinië haar koppositie niet, maar het verschil met naaste belagers Colombia en Ecuador blijft vijf punten. Al hebben beide ploegen een wedstrijd minder gespeeld.

Alexis Sánchez speelde die zelfde avond met Chili uit tegen Paraguay en de Chilenen moesten winnen van het laag geklasseerde Paraguay om nog een kans op het Wereld Kampioenschap te houden. De Barça aanvaller speelde de volle 90 minuten, maar werd in de blessure tijd gewisseld. Chili wist de wedstrijd te winnen met 1-2 en Alexis was bij het tweede doelpunt betrokken in de aanval. Door deze overwinning staat Alexis met zijn land op de 4e plaats met 18 punten, deze plek geeft recht op deelname aan het WK in Brazilië. Maar dan zal Chili wel Venezuela, Peru en Uruguay voor moeten blijven.