Nieuws September 2009

Messi tot 2016

Messi heeft zijn verbintenis met Barcelona verlengt tot 2016. De Argentijnse alleskunner zal de beste betaalde speler gaan worden. In het bijzijn van advocaat Iñigo Juarez en zijn broer, Rodrigo Messi heeft Leo zijn handtekening onder de nieuwe verbintenis gezet. Pep Guardiola heeft aangegeven zeer blij te zijn dat de club en Messi eruit gekomen zijn: “Het is enorm nieuws dat Messi vernieuwd heeft. Net zoals Valdés en Xavi voor een langer verblijf tekende. Mensen gaan naar het beste voetbal, en dat zijn zij”.  Mocht een club het in het hoofd halen om de beste voetballer van de wereld bij Barça weg te kapen zal er een bedrag van 250 miljoen betaald moeten worden. Het vorige contract had een clausule waarin stond dat Messi voor 150 miljoen mocht vertrekken. Dat contract liep tot 2014.