Nieuws November 2010

Messi weer een record rijker

In de uitwedstrijd tegen FC Kopenhagen maakte Messi de 0-1. Door dit doelpunt is hij weer een record rijker. Hij is namelijk internationaal de meest scorende speler die Barça ooit heeft gehad.

Door de twee doelpunten in de thuiswedstrijd tegen FC Kopenhagen was Messi op gelijke hoogte gekomen met de Rivaldo. De Braziliaans wist in de periode van 1997 tot en met 2002, 31 doelpunten te maken voor FC Barcelona. Messi heeft nu dus al 32 keer gescoord. Hij scoorde 30 maal in de Champions League en 2 maal tijdens de wedstrijden om de wereldbeker voor clubs. In totaal speelde Messi 52 internationale wedstrijden voor Barça.

De volgende mijlpaal laat overigens niet lang op zich wachten, want Messi is nog maar acht goals verwijderd van zijn 150ste doelpunt in het shirt van FC Barcelona. Voor de 142 treffers die hij tot nu toe maakte had hij maar 227 officiële wedstrijden nodig.