Nieuws September 2017

Messi weergaloos in derby

Stadsderby tegen Espanyol

De wedstrijd tegen Espanyol was die, waarin bij Barcelona een vernieuwde Tridente geboren moest worden. Ousmane Dembélé startte op de bank. In de 25ste minuut was het al raak. Door prachtige acties van Messi werden de Espanyol-verdedigers tot figuranten gedegradeerd. Messi werd in buitenspelpositie aangespeeld door Ivan Rakitic, zette nog een verdediger te kijk en werkte de bal in de bovenhoek achter Pau López. In de 36ste minuut moest de Espanyol-doelman wederom de bal uit het net vissen.Uitblinker Messi tikte de bal met zijn rechter richting de lange hoek op aangeven van Jordi Alba. In de 42ste minuut was er een kans van Espanyol een schot van Piatti belandt op de paal.

Na rust ging Barça verder en door prachtig combinatievoetbal en stapelde zich kans op kans. Luis Suárez en Iniesta misten nog na voorbereidend werk van Messi. In de 67ste minuut maakte Messi een eind aan alle illusies van Espanyol en maakte er op aangeven van Alba 3-0 van. Deze hattrick was al de 42ste voor Messi in zijn carrière. Messi was weergaloos en zorgde door zijn goals voor een zorgeloos debuut voor Dembélé, die direct na het derde doelpunt inviel. Vijf minuten later volgde Paulinho, de andere nieuwe aankoop. De honger van Barça naar een hogere score was niet gestild, dit werd in de 87ste minuut beloond dankzij kopbal uit een corner door Gerard Piqué en Luis Suárez zorgde voor het slotakkoord in de 90ste minuut. Dit was zijn eerste van het seizoen na assist van Dembélé.

Eindstand: 5-0.

Barça is koploper in La Liga en heeft met negen punten de volle score na drie wedstrijden.

De voorsprong op kampioen Real Madrid bedraagt al vier punten. De marge ten opzichte van Atlético Madrid is net zo groot.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alba, Umtiti, Piqué, Semedo, Iniesta ( 77’ Gomes), Busquets (73’ Paulinho), Rakatic, Deulofeu (68’Dembéle’), Suárez, Messi.

Opstelling Espanyol: Lopéz, Martin, Hermoso, Lopéz, Sánchez (68’ Navarro), Darder (75’Vilá), Fuego, Diop, Piatti (57’Garcia), Moreno, Baptistão.