Nieuws Januari 2014

Messi wil carrière afsluiten bij Barça

In de heenwedstrijd van de achtste finales van de Copa del Rey tegen Getafe van woensdagavond maakte Lionel Messi na twee maanden blessureleed zijn rentree. De Argentijn kreeg veel lof over zijn optreden in het half uur dat hij in dit duel speelde. La Pulga is zelf ook zeer enthousiast over zijn situatie bij Barça. “Alle mensen bij de club willen dat ik hier blijf en dat zou ik zelf ook graag willen. Ik wil mijn carrière hier graag afsluiten”, vertelde Messi aan Barça TV. La Pulga vervolgde met: “Ik ben nog steeds enthousiast als ik op het veld sta en ik wil blijven voetballen. De laatste twee maanden waren dus heel moeilijk voor me.”

De doelstelling van de Argentijnse sterspeler is duidelijk: “Momenteel ben ik van waarde voor het team en dat wil ik graag zo lang mogelijk blijven. Zowel fysiek als mentaal ben ik uitgerust, dus ik ben klaar voor de lastige wedstrijden die nu komen gaan.”

Vervolgens sprak Messi over de teamprestaties tijdens zijn afwezigheid. “Barça heeft het prima gedaan en verdient een groot compliment. Het maakt niet uit wie er speelt, het resultaat is altijd goed”, verklaarde de Argentijn.